Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kolarska-Bobińska o backloadingu: Zła decyzja w złym czasie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
03-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
sg/www.lenalubelska.pl/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kolarska-Bobińska o backloadingu: Zła decyzja w złym czasie
Lena Kolarska-Bobińska; fot. www.lenalubelska.pl
Jeśli uznamy, że system ETS nie sprawdził się, to należy go zmienić w całości po 2020 roku, a nie robić jednorazowych, "ręcznych" i administracyjnych poprawek, manipulacji cenami – mówi Lena Kolarska-Bobińska, europosłanka PO do Parlamentu Europejskiego o dzisiejszej decyzji PE backloadingu, czyli przesunięcia aukcji uprawnień do emisji CO2 na późniejszy termin.

Parlament Europejski przyjął dzisiaj propozycję Komisji Europejskiej tzw. backloadingu, czyli zawieszenia 900 mln pozwoleń na emisję CO2 po 2013 roku.

 

– To zła propozycja ze strony Komisji i bardzo źle stało się, że ją przyjęliśmy. Unia Europejska jest na drodze do osiągnięcia swoich celów energetyczno-klimatycznych do 20202 roku. Nawet jeśli komisarz Connie Hedegaard nie akceptuje bieżących cen emisji CO2, nie może zaprzeczyć, że system pracuje tak, jak został zaprojektowany – uważa europosłanka.

Parlament Europejski przyjął jednocześnie poprawkę zapewniającą – wbrew oczekiwaniom Komisji – że usunięcie 900 milionów pozwoleń będzie jednorazową interwencją. To wbrew oczekiwaniom Komisji, która liczyła na nieograniczoną władzę w tym zakresie.

– Wątpię jednak, że będzie to respektowane. Komisja nie dała i nie może dać gwarancji, że będzie to jednorazowa ingerencja administracyjna w rynek. Jeżeli zgodzimy się na to raz, zawsze będzie istniało ryzyko, że sytuacja się powtórzy. Ta niepewność będzie chorobą – uważa Kolarska-Bobińska.

Po dzisiejszym głosowaniu propozycja Komisji Europejskiej będzie przesłana do Rady. Nie jest jasne stanowisko niektórych krajów członkowskich, w tym Niemiec. Polska zawsze była przeciwna backloadingowi.

– Działania Komisji Europejskiej niepotrzebnie odwracają naszą uwagę od znacznie istotniejszych reform strukturalnych potrzebnych do 2020 roku. Inwestorzy potrzebują przede wszystkim pewności, że raz ustanowiony system będzie trwał przez określony na początku czas. A my poświęcamy zbyt dużo uwagi backloadingowi, zamiast dyskutować, czym należy go zastąpić po 2020 roku – dodaje Kolarska-Bobińska.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Norwegia. DB Schenker uruchomi bezemisyjny kontenerowiec

Drogi i autostrady

Norwegia. DB Schenker uruchomi bezemisyjny kontenerowiec

inf. pras. 10 czerwca 2022

CEMEX wprowadza na rynek nowe niskoemisyjne cementy

Drogi i autostrady

Jak zatrzymać nierówną konkurencję w produkcji cementu

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Norwegia. DB Schenker uruchomi bezemisyjny kontenerowiec

Drogi i autostrady

Norwegia. DB Schenker uruchomi bezemisyjny kontenerowiec

inf. pras. 10 czerwca 2022

CEMEX wprowadza na rynek nowe niskoemisyjne cementy

Drogi i autostrady

Jak zatrzymać nierówną konkurencję w produkcji cementu

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5